25 mars 2009

Formex - helt i min smak...


Har precis fått information om temat på höstens Formex. Och det tilltalar mig verkligen - Travel in style. Läs ett klipp från sajten här nedan och läs ännu mer på sajten. För egen del räknar jag med att dra barnvagn där...
"Vintage Travel - Formex trendtema hösten 2009 Att resa stilmässigt "Travel in style" är åter i ropet. I en tid där varje flygresa ger minuspoäng på miljökontot, känns tåget åter som det givna alternativet. Helst skulle vi vilja resa i en redigt inredd tågvagn, med plysch på sätena, en fin lampa i fönstret, egen kupé och en härlig gammaldags restaurangvagn med vita dukar och kypare. Medan vi glider i sakta mak genom landskapet går solen ner utanför fönstren, vi intar en första drink och kollar in medresenärer. Ungefär som att åka tåg i en gammal Hitchcock-film."
Låter det inte som ett underbart tema? Jag ser 40-tal, reservoirpennor, tweed, slejfskor framför mig. Läs som sagt mer om hur temat syns i inredningen som kommer stort framöver.

Inga kommentarer: