28 februari 2008

Sommarkänsla...


...är det väl i den här bilden från Oliver Furniture? Snyggt med den svart soffa. Känns som helt rätt val istället för att ha allt vitt, vitt, vitt. Det är ju i och för sig superfräscht. Men svart som här ger lite mer stuns, tycker jag. Vi planerar årets göromål på landet. Det ska målas golv och trappa, sättas pärlspont i trapphus. Och plantera lite fler pioner...
Like this sofa in black from Oliver Furniture. We are making up plans for our summer cottage and what to there this year...

11 kommentarer:

hulukvarn sa...

Hej hej!

Åh vilken soffa. Jag håller med om att det är kul med lite svart att blanda upp det vita med..

Ha en fin kväll!

Hem & Lyckas Mia sa...

Supersnygg soffa! Jag gillar också svart och den där brytningen ljust/mörkt. kram!

LISEN sa...

Hulukvarn: Ja, visst är den fin? Ha en fin helg :-)

Mia: Ja, det är snyggt...

Solåkra sa...

Att soffan är lite böjd i sidorna tycker jag var otroligt läckert. Å sånna där fyrkantiga kuddar till vänster viiiiill jag ha till förstukvisten på landet. Maken och jag började en ny gemensam blogg i går för planering till vårt eget ledighetsparadis...

Anncha

Karin sa...

Hej Lisen, Jag upptäckte någonting märkligt alldeles nyss. På min receptblogg har jag Kategorier i högerspalten. Där, bland kategorien "Dryck", har en post från din blogg (18 jul 2007 av LISEN) smugit sig in. Din post "Gaaarden party...och ett favoritrecept". Kolla får du se!

blogsearch.google.com/?ie=UTF-8&ui=blg&bl_url=favoritrecept.blogspot.com&x=0&y=0&scoring=d&as_q=%22Dryck%22&ui=blg

Vem kan förklara det? Jag fattar det inte.

LISEN sa...

Anncha: Vad roligt med er blogg, och med Solåkra :-)

Karin: Hmmm...vad konstigt. Har ingen aning om hur det gått till. Har aldrig varit inne på din blogg tidigare ens. Känns lite olustigt om sånt sker. Tack för info :-)

Annika sa...

Ja, det är verkligen sommarkänsla i den bilden! Jättefin soffa! Det är riktigt snyggt med svart ibland!

Karin sa...

Jag håller med. Konstigt i allra högsta grad. Mina kategorier bygger på min URL + ett nyckelord. Google sköter sedan om och placerar rätt post i rätt kategori - automatiskt. Din URL är ju inte alls i närheten av min.

När jag får tid ska jag installera om kategori-koden. Får se om det hjälper.

LISEN sa...

Karin: Ett mysterium! Men smart att med auto-kategorisering! Om det funkar vill säga :-)

ColonialEast sa...

Hej! Första gången jag är inne här. Mycket trevligt och inspirerande. Återkommer!

LISEN sa...

Colonial east: Tack! Du är varmt välkommen tillbaka :-)