06 september 2007

Milt och vackert.

Jag dras ju ofta till de här milda, dimmiga tonerna. Tycker väggfärgen är mycket vacker. Och tycker bilden bjuder på fina detaljer som sätter prägel på inredningen. Som silverblomman i hyllan som glittrar till. Och blomapplikationen som bjussar på lite lekfullhet. Brickbordets mörka färg ger lite stadga till rummet och tavlans motiv ger lite mjuk kvinnlighet. Personligen hade jag velat flytta fram paljettkudden som nu bara anas innanför hyllan. Och så hade jag ställt mina älskade vita fårskinnstofflor och lagt en hög tidningar framför soffan för att göra bilden lite mer levande. Och troligtvis ställt en tekopp på bordet och busat till blommorna lite.

Jag vet inte vad det här är för rum, eller om det kanske bara är en arrangerad miljö för bildens skull, men jag uppfattar det som någon slags passage eller kanske är det en del av ett större rum? Inspirerande är det hur som helst.

I like the details in this picture and how it is arranged. I also love the soft colours. I especially like the silver bowl and how it adds a little sparkle to the room. Also the woolen flower on the cushion. Personally I had put the beaded cushion so you could see it better, I had put my lovely white sheepskin slippers and put a pile of magazines on the floor, a teacup on the table and messed up the flowers a little - in an attempt to add a little more personality to the photo.

Photo from Homes & Garden.

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Andas lugn det där rummet, jättesnyggt!

Anonym sa...

Mycket fint!
Ser väldigt rogivande ut tycker jag.
kram

LISEN sa...

Mia: Ja, det har du helt rätt i!

Perlan: Ja, visst är det rofyllt och ändå modernt.

Cecilia sa...

Så härligt! Perfekt för en lugn stund med en trevlig tidning eller för att sitta och fundera...

Tack för inspirationen (för jag vet inte viken gång i ordningen!)

LISEN sa...

Cecilia: Åh, tack snälla för din kommentar. Vad roligt att du finner inspiration här!!

Linas inredning sa...

Härlig bild! Jag gillar också de där milda rogivande tonerna och precis som du säger "dimmiga". Snyggt!

purple area sa...

Vacker bild!

Anonym sa...

Vilken skön känsla rummet förmedlar =)

Anonym sa...

Hej jag har just hittat hit så jag hoppas du kommer tillbaka :)

Jag tycker att det svenska, strama, ljusa är ganska trist ( i alla fall när det görs på fel sätt utan charm) och dras ofta till starka färger istället men detta var jättefint!

LISEN sa...

evasleva: vad roligt att du hittat hit! jag kommer inte kunna hålla mig...men kanske blir det inte så regelbundna inlägg. Ja, visst rä det fint på bilden. Milt och mjukt. Välkommen tillbaka.

Anonym sa...

hej!
Vill måla mina väggar med denna färg undar om någon vet vad färgen heter?!
Tacksam för svar!
Mvh/minttu

LISEN sa...

Minttu: Hej, tyvärr vet jag inte vilken färg väggen är målad i, men mitt tips är att du tittar på www.alcro.se De har en jättefin färgkarta där med en mängd toner som påminner om denna. T ex Bombay som jag vet är en underbar färg, något starkare än denna dock. Isglass ser också fin ut. Lycka till :-)