17 april 2007

Lääängtar...

Körsbär är en favorit. Både som blomma och som bär. Det sägs att körsbärsträden i Kungsträdgården blommar för fullt just nu. Får se om jag lyckas ta en sväng förbi. Har ett underbart minne från vår bröllopsresa (vi bilade till Bretagne). I utkanten av en liten by stod ett bord och en skylt om färska körsbär. Älskar det där enkla. Bara att stanna till och handla färskast tänkbara. Mums. Bilden fann jag mycket riktigt på en fransk sajt. Så otroligt sött arrangerat. Somrigt, romantiskt, rustikt och ljuvligt. Jag är ingen fanatisk soldyrkare, men älskar när det är så pass varmt att skuggan är skön. Det dröjer ett tag innan de ljuvliga blommorna blivit bär. Men längtan är också rätt ok. Särskilt när vi har en sådan lång räcka av ljuvliga ting att glädjas åt framöver...

Bild från En esprit en plus.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar också...hittade en fantastisk bild på citronblom...Den här bilden var också helt underbar!

Anonym sa...

Underbart vackert och inspirerande!

Önskar dig en trevlig dag!

Anonym sa...

Åh vilken underbar bild :) Som en riktig uteplatsdröm!!

JULIEK sa...

Ja man længtar. Hærlig bild : )

Anonym sa...

Förra året fick vi bara 5 körsbär på vårt träd... Men enligt de förra ägarna var det ett bra körsbärsår för tre år sedan, så jag hoppas på det bästa i år! Vacker bild och fin dukning. Visst längtar man.

LISEN sa...

Charlotte: Åh, citronblom...

Art[e]fact: Tack detsamma!

Zassi: Visst är det fint?

Julie: Håller helt med dig :-)

Cleo: Hmmm... Hoppas hoppas du får mååånga fler i år...