08 maj 2007

Ännu ett Visby-tips.





Nytt för denna säsong är vandrarhemmet Visby Logi. Drivs av samma gäng som har stället jag berättade om igår. Men detta är i en annan prisklass. Och nästan lika fint. Eller vad säger ni?
Kan inte låta bli att färgas ;-) av en kommentar jag fick igår kring allt vitt. Visst kan det vita ge sjukhuskänsla. Men jag tycker det verkar vara mååånga som tycker att det ger mer energi än vad det tar.
Kul när det finns ställen med en tydlig stil, tycker jag. Behöver ju inte betyda att man ska eller vill ha så hemma.
När Moderna Museet för många år sedan ställde i ordning ett ljusterapirum var jag där och provade med några kollegor. ALLT var vitt. Magasin som fanns att bläddra i var inklädda med vitt omslagspapper, man fick klä sig i vita överdragskläder. Inklusive vita tossor på fötterna. Jag kände inte så stor effekt, men jag var i alla fall inte tröttare när jag kom ut än när jag gick in.
Massor med hej från mej :-)
Bilder från Visby Logi.

5 kommentarer:

Signes Vind sa...

Så fina bilder du visar. Visst var det vitt på sjukhus förr - nu är det bara fula pastellfärger och vi får njuta av det vita på pensionat och i våra hem.

LISEN sa...

Signe: Du tar orden ur munnen på mig, för just det där om det pastelliga på vårdinrättningar var jag inne på att skriva något om.

Lella sa...

Ännu ett fint Visbytips, det tackar vi för. Gillar den vita stilen även om mitt hem inte ser ut så, skulle gärna bo på detta vandrarhem och njuta av den lugna, stilla atmosfären. Kram

Anonym sa...

TUSEN TACK för detta fina tips! Det här skall utredas. Här vill jag bo!

Maria

LISEN sa...

Lella: Vågar inte lova stillhet i mitten av juli...med tanke på allt partajande i sommarstaden (men det finns ju andra tider). Eller så är det bara att haka på partyt och sedan VERKLIGEN kunna vila ut här i den svala miljön, he, he.

Maria: Åh, du kan väl återkomma om du hamnar där. Vore jätteroligt att vet ahur dte var :-)