26 maj 2007

Sommarshopping?

Planerar du en sommarresa till Visby? Kolla gärna in butiken Kustnära på Adelsgatan. En sån där inspirerande affär där du hittar såväl småsaker som möbler. Ett vackert kort eller en fin bok kan ju få plats i packningen i alla fall...Och är du bosatt på ön finns ju ännu större shoppingmöjlighet så klart...

Kustnära ("close to the coast" in Swedish) is a very inspiring interior shop in Visby, the medivial city on the island Gotland in the Baltic sea. If you have any plans on visiting Sweden think of a visit to Gotland. It's absolutely worth a visit. You get there (from Stockholm) in 40 minutes by airplane, and in 3 hours by ferry.

Bild från Kustnära.

16 kommentarer:

Anne sa...

Har nok ennå ikke besøkt Gotland, men Visby skal viss være svært vakker. Jobbet på sykehuset sammen med en dame derfra, og fikk innblikk i hvordan det er der. Håper på en tur en gang. Du har SÅ fine bilder derfra :-)

Signes Vind sa...

Synd att man inte skall till Gotland - du har visat så många läckra saker! Beckers-tipset är jag extra tacksam för. Hittade mycket matnyttigt inför sommarens smårenoveringar på deras hemsida.

LISEN sa...

Anemone: Jag rekommenderar vekligen en tur dit!

Signe: ja, men Gotladn finns kvar :-) Kul att du fått tips till sommarprojekten!

Anonym sa...

Lisen,
Jag tror helt enkelt att jag får ta mig en tur till Gotland och införskaffa lite fint glas/porslin til vår lilla stuga i Dalarna...
Det är ju så där man vill att det ska se ut.
Länge sen jag var inne på bloggen nu och jag måste säga att det var en sån glädje att komma tillbaka!
Du inspirerar
Kram kram
Camilla

LISEN sa...

Camilla: Det tycker jag iofs låter trevligt men aningens långt...och vad jag sett på en del andra bloggar så finns det en och annan fin butik i Dalom! Vad roligt att du är tillbaka och att du inspireras!! Tack!!

turbotrollet sa...

Så kul när du visar saker från Visby. ;)
Det där är en av mina favoritaffärer här i stan! Och givetvis butiken Inne - http://www.inne-visby.se/shop/

purple area sa...

Kul med alla dina tips från Visby, det blir lockande att åka dit!

LISEN sa...

Turbotrollet:Ja, visst är det en mysig affär! Tack för tipset om Inne!

Purple: Ja, det är en mysig plats. Och inte bara på sommaren...!

Anonym sa...

Men wow, vilken underbar blogg jag hamnade på! :)
Så mycket snygga bilder och härlig inspriation!
Får minsann hamna bland favoriterna!
Gotland älskar jag. Vi brukar vara där varje sommar! :)
kram

Anonym sa...

Åh, måste åka till Gotland i sommar :)

Anonym sa...

Vilken underbar bild.....får massor med inspiration!!! Det var ett tag sen vi var på gotland...där är såå fint!!!
Kram !

LISEN sa...

Perlan: Hej, hej och välkommen! Vad roligt att du hittat hit och trivs!! Ja, Gotland är Gotland...

art[e]fact: Aldrig fel...

Tina: Om du gillar bilden så skulle du se butiken...

Anonym sa...

Hej, vill bara tipsa om blogg-tävlingen på escapehome.se
Mvh
Daniel

Anonym sa...

Åh, jag vill verkligen till Gotland, jag har aldrig varit där! Om jag åker dit i sommar ska jag kolla in den här butiken!

♥ Pia... sa...

Ja ja ja..vill oxå åka till gotland..gu så roliga butiker det verkar finnas där..ska tillbaka och kolla lite nu...PIA..ps..tack för tipsen...

LISEN sa...

Daniel: Kul intiativ!!

Cleo: Åh, då har du en härlig upplevelse framför dig... Hör av dig om du vill ha fler tips. Jag var bara tre vckoer första gången jag var på ön. Och sen dess har jag varit där alla år. Och de börjar bli mååånga :-)

Pia: Det finns mycket fint. Och många härliga konsthantverkare...