10 juli 2007

Söt kjol.


Den här typen av kjolar tycker jag om. Funkar ju både till jobb, vardag och fest. Lite beroende på vad man har till. Snyggt med både vita gympadojor, elegant slingback eller flip flops. T-shirt, skjorta, kavaj, cardigan eller festligare top... Kommer från Boden.
Idag har jag återgått till gamla vanor och målsättningen är att leva lite nyttigare. Nu får det vara nog med cup cakes, ha ha! Bästa starten för mig på morgnarna är en power walk med hunden. Ofta är maken med och då tar han Pixie och jag stavarna. Därefter frukost bestående av havregrynsgröt, havremjölk och färsk frukt...Visst låter det bra??? Enda kruxet idag är ett lunchmöte på Ulriksdals Trädgård - med digert fikabord...Samt en gräsänkskväll med Allsång och Midsomer, dvs risk för godisbegär. Men med tankarna på en sån här fin kjol ska jag väl ändå kunna sansa mig... Eller?
Lovely skirt from Boden - works for office, leisure and party. Looks great both with white sneakers, party slingbacks and flip flops. With t-shirt, shirt, jacket, cardigan or party top. Today I restarted my attempts to live a little healthier...Love starting the day with a power walk with my dog, then breakfast (oatmeal porridge with fresh fruit - yummie and healthy!!). The problem is to stay away from sweets in the afternoon and evening... Well, if I think of this lovely skirt it won't be too difficult...I hope.

4 kommentarer:

Lella sa...

Jädrar va du är duktig! Men det blir tufft på Ulriksdal ;o)
Kram

Anonym sa...

Just discovered your blog. I love that you write in English too. I am visiting Sweden this month for a wedding and am hoping for good weather. Good luck with the healthy living, its not always easy is it!

Anonym sa...

Och i min favoritfärg, lila! Jättesöt kjol!

LISEN sa...

Lella: Tack, det känns bra att komma in i vanorna igen. Men kvällen kan bli ett problem...

Liz: Well, the weather changes rather quickly here in summertime, I hope you will enjoy the visit and the wedding party!! Thanks for letting me know about the English.

Pethra: Ja, den är superduper tycker jag. Så enkel och ändå nåt lite extra.