07 december 2006

Apropå julbad...

Så här charmigt är inte vårt badkar...men vadå - man kan väl drömma? Det är ju jul ;-)
Det här kommer från Escape - en lyxig men samtidigt lantlig butik i fransk stil på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Kan varmt rekommendera ett besök...

Hann inte blogga igår...det var en far-och flängdag runt på olika uppdrag. Men jag hann även med att för första gången bli stoppad av farbror polisen för att få blåsa och visa körkort. Allt var så klart som det skulle, men jag blev fnissig och nervös trots det. Sådan respekt man har för en polis alltså. Dvs många av oss ;-) På frågan om bilen var min bil svarade jag först ja. Och sedan kom jag på - nej, förresten - den står på min man. Polisen bara log varmt. Min kära kollega S som satt intill fick också ett smärre fnissanfall men servade mig med att plocka ner körkortet i plånboken och ta emot väskan. Skönt! Döm om min förvåning när jag två timmar senare får min första p-bot! På samma dag!! OK, jag har inte haft körkort särskilt länge...men ändå!! Jag var helt säker på att man fick stå 2 timmar med p-skiva så jag kollade inte ens. 1 timme var det. Nåväl, några vuxenpoäng blev det alltså denna dag, eller vad säger ni??

Foto: Escape

2 kommentarer:

JULIEK sa...

Jættefine bilder du har lagt inn i det siste : )

LISEN sa...

Tack! Vad roligt att du tycker om bilderna. Ha det gott/Lisen