21 december 2006

Mums! Vilket julbord...


Igår var det premiär för mig att äta julbord. Det gjorde vi på Koloni i Saltsjö-Duvnäs tillsammans med goda vännerna L och T. Och det vi bjöds var så gott, så gott. Stort inslag av lätta, fräscha grönsaksrätter, moderna sillsmaksättningar och annat smarrigt... Julbordet avslutades med en sväng förbi gottebordet...där fanns pepparkakskrisp, valnötsfudge, kola, knäck, mintkyssar, exotiska frukter och mycket, mycket annat... Mums. Allt lagat med omsorg och kärlek. Läs gärna menyn på sajten...Koloni är beläget i konstnären Olle Nymans gamla ateljé och väldigt charmig. En brasa sprakade i ett hörn och utanför de stora fönstren gnistrade det tunn skiktet snö mot natthimlen.
Bilder från Koloni.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååhhh, nu har jag suttit och tittat på deras hemsida en lååång stund. Hade aldrig hört talas om det stället tidigare!! (jag e en riktig lantis)Men nu vill jag kasta mig in i bilen och fara dit med detsamma!! Tyvärr får jag vänta tills efter jul. Ha en bra dag!!
blandblommoroblad

LISEN sa...

Jamen visst är det ett mysigt ställe?? Ha det bäst du med :)