10 februari 2007

Från mässan.


Tänke berätta lite om mina intryck från årets möbelmässa. Där finns sannerligen både snyggt och fult. Tyvärr nästan mest fult. Men självklart en hel del spännande också. Jag tycker inte möbelmässan är lika lekfullt kreativ som jag upplever Formex, utan på denna mässa är det fler tungviktare och det handlar om stoooora pengar. En del montrar är i sig mer fascinerande än produkterna de säljer. I alla fall tycker jag det är spännande att se hur de valt att presentera sina produkter.
Slettvolls monter var supersnygg. Även deras produkter. Montern påminner om miljöerna på bilderna här ovan.
Dahl Agenturer har snyggsnygga saker som tilltalar min mer moderna sida - mattor, lampor, möbler och detaljer. Och självklart en snygg monter som kära vännen S står bakom. Älskar Sussex-serien. Vill haaa!
Det är kul att kika på vad elever på olika design-/snickeriskolor gjort. Ofta smart, snyggt. Men ibland lite udda. Vissa montrar är inte tydliga nog med vad det är som är grejen - är det tapeten, lilla bordet eller mattan? Eller allt?
I en del av mässan pågår belysningsmässan Northen Light Fair. Mycket organza =me like! Mycket organza+kristall = me no like. Spännande med allt nytt ljus - dioder, led etc.
Dessvärre verkar jag ha en förkylning på gång och har varit lite hängig hela veckan och idag är det värre än nånsin. Inte såå roligt att vara lite småseg och gå runt i mässmiljö. Men, men. Nu är jag hemma igen och har just svept i mig dunderpulvret Lemsip som jag bunkrar upp så snart jag eller någon närstående är i London. Så nu håller jag tummarna att det ska hjälpa. Och så kryper jag ner under en pläd i soffan, låter maken ta kvarstående hundpromenader, laddar med någon mysig film och softar resten av dagen. Och sedan är det ju melodifestival. Låter väl som en bra plan?
Over and out.
Bilder från Slettvoll.

Inga kommentarer: