08 januari 2007

Drömmar om landet och bakning.

Den här bilden får mina tankar att gå till landet där jag oftare än hemma sätter igång att baka. Älskar att baka. När jag är ledig och har tid och gärna när det ska komma vänner på besök....för vad går upp mot hembakt?

Äppelpaj verkar vara på gång på bilden från Villa Prestige.

Köket står på tur för en renovering. Ja, ni som följt inläggen om landet börjar ana att allt står på tur. Huga. Tålamod krävs. Och tid. Och pengar...Men vem har bråttom ;-)

Ses!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin bild... får verkligen lust att baka nått smarrigt :) Kul att jag har hittat hit till din mysiga blogg!

LISEN sa...

Hej Ljuvligt hemma! Tack för din gulliga kommentar. Glädjer mig att du trivs här. Har just länkat till dig :-) Ha det bäst/Lisen

Anonym sa...

Åh vilken härlig sida det var!! Måsta säga att renoveringen låter JÄTTE kul!!;) Eftersom jag inte behöver göra nåt utan bara följa dina inspirations bilder och om man har tur få se dina bilder på det färdiga resultatet!;) Jag längtar...
blandblommoroblad

an angel at my table sa...

Vilken härlig bild jag får lust att baka en äppelkaka jag med. Synd bara att mitt kök inte inbjuder till bak dessvärre.
Jag vet hur det känns med renoverings oket hängande över en. Jag har knappt börjat men jag känner att man borde starta en stödgrupp för oss mentalt och ekonomiskt nergångna renoverare! Ett ställe där likasinnade kan stödja och peppa varandra.Vad tycks! En strålande idé, va ;)!!!

LISEN sa...

Anna: Jag längtar tills vi sätter ny fart för året. Självklart kan det bli bilder så småningom. Ses!

An angel...: Jo, det vore nåt det ;)

JULIEK sa...

Jag drømmer virkelig om ett lantlig køk en gang. Jættesøtt bilde dette, som faktisk gir en lyst til å bake : )

Anonym sa...

Ja den bilden gav verkligen lant och bakstämning =)

Anonym sa...

*ler* Det är bra med tålamod när det ska renoveras!

LISEN sa...

Julie: Visst är det härligt att drömma??

Tina: Håller med...men jag har int hunnit baka nåt ändå...

Zassi: Eller hur!! :-)

Anonym sa...

Verkligen mysig bild :-).